onsdag 30 januari 2013

Bär smoothie (detox-Lchf-mejerifri)

Dag 2
Så glad jag slutat med kaffe, ciggen och inte fuskat med småätande sista tiden, plus minskat mejeriintaget sista tiden.
 Det gör verkligen allt så mycket lättare när jag kommit igång med detoxen nu :-)
Ingen abstinens som många kan ha när dom kör igång med detta.
Ska försöka köra 2veckor med maten
Så länge som möjligt med soppor
Så märks det om jag har ex Lax, räkor nån dag ibland till nåt mål.
Känns bra än så länge iallafall.

Är ni intresserade av att detoxa ni med rekommenderar jag verkligen googla så mycket ni kan om ingredienser som är bra att äta vid deox
Ingredienser man bör undvika
Ingredienser man inte ska äta
Kolla runt vad som passar just dig och ditt liv och ekonomi att äta/dricka
Förbered dig gärna mentalt innan
Trappa helst ner på saker du inte bör äta dricka under perioden du kör
Ex kaffe, mejeriprodukter, cigg, snus, alkohol, bröd, halvfamfikat med mera

Vill du så finns det både tablett och flytande form för att köra kuren ordentligt som du kan köpa på hälsokost
(alla använder inte det utan kör bara drinkar)

Några tips på bra och lättlästa sidor med bra info
Finns massa andra sidor ute på nätet :-)

Denna supergoda och friska smoothie gjorde jag imorse

Gör så här
Lägg ca 1/2dl Havtorn, blåbär, hallon i ex en sån shaker el annat lämpligt att mixa i
Häll i 2msk flytande citron (helst ekologisk)
el pressa i 1/2-1citron
Ca 1tsk kanel
ca 1 msk Psyliumfröskal
2 Stora msk Kokosolja
Riv i ca 1-2cm ingefära
Häll på 1dl kokt vatten och mixa sen med stavmixer

(gick inte mixa utan varmt vatten när jag hade i kokosoljan)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar