fredag 11 januari 2013

Lymfrensningsdryck


 Som jag skrivit innan försöker jag rensa ur kroppen på lite dåligheter och kör lite striktare kost skippar typ köttfärs, korv, kött med mera ett tag som eg är ok vid Lchf!
Feta fiskar kommer jag äta och ev kyckling nån g.

Igår googlae jag runt och hittade tips på denna dryck i en diskution av en som blivit rekomenderad  av
sin lymfadränageexperten Aino Junnila

Hur man kan rensa ut lymfsystemet
Cirkulationen ökar i underlivet, gamla urinvägsinfektioner kan aktiveras och rinna ut, utsöndringar i alla lymföppningar ökar och släpps ut, ökat stolavgång, bättre matsmältning, armar och vrister blir mindre och bra då om man har svullna vader och mycket vätska i kroppen. huvudvärk som kan försvinna, lindra sockersug och röksug
Ska även hjälpt många som haft ont i lymfar/leder

När man börjar köra detta  kan man känna av det i kroppen, man kan få frossa el frysa lite lätt, när det drivs ur lymfarna och drivs ur kroppen, man kan även känn av det i lederna/lymfarna
Så bli inte förvånad om du luktar skunk när dåligheter släpper ur lymfarna och ur kroppen
Ska vara övergående, annars kan man ju sluta eller hålla upp nån dag om man tycker det är jobbigt!

Började med detta igår kväll och ja har kissat en hel del, fryst ibland och kännt hur det spirar i kroppen men efter toalett besök har symptomen försvunnit.
Känner mig redan lättare i kroppen och inte lika tung, och faktiskt fått en gnutta energi :-) Men förmodligen för man inte är lika uppblåst.

Jag vet inte hur det funkar på en person som äter kolhydrater i form av bröd, pasta, potatis med mera!
Om det ex funkar sämre då!
Men jag själv har kört Lchf soppor och skippat kaffe, utesluter socker och kommer äta mycket mer bra grönsaker och mer feta nötter advokado, och olivolja med mera så försöker minska på mejeri och vänja kroppen i min takt.

Innan du börjar med detta glöm inte bort att det inte är en bantningsmetod och att du inte glömmer bort att äta!

Gör så här
Häll upp 1Liter vatten i en kastrull, 
Lägg i 3lagerblad
5 nejlikor
ev 5 fänkålsfrön (dom tillsatte jag själv så dom stod inte med i rec från början)
Koka 5min och sila bort fröna och lagerbladen och häll upp i lasflaska eller tillbringare med lock eller annat
Drick litern utdelat under dagen i småglas, shottar, klunkar, smutta, ev 1 mugg nån g då och då.

1Liter/dag max 3veckor sen uppehåll

BÄLJ INTE I DIG FLERA GLAS PÅ en G
Då kan det bli för mycket och man istället mår dåligt och kroppen inte hänger med och man kan istället bli illamående, eller besök på toaletten, eller ont i kroppen istället!
Lycka till

3 kommentarer:

  1. Hej Veronica!

    Jag testade den här drycken igår, han dock bara få i mig 6 "shottar" under dagen (somnade tidigt). Men måste bara säga att det funkade!! Jag fick springa på toaletten mycket mer och imorse märkte jag att min klänning som jag hade på mig igår, luktade SVETT och ganska skum svett. Jag som aldrig brukar svettas nämnvärt, och det brukar definitivt inte lukta något. Tänk vad mycket skit vi har i kroppen som borde rensas ut regelbundet. Tack för tipset, det här kommer jag att fortsätta med.

    Mvh Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur gick det körde du nåt mer??
      (har inte varit inne på bloggen på läne så förlåt jag inte svarat)

      Radera
  2. Hej! hur gick det med denna kroppsrensning efter 3 v.? hälsningar

    SvaraRadera