lördag 26 januari 2013

Zuccinirösti och räk och romröra (Mejerifritt-Lchf)

 Lite fredagslyx fick det bli till mat igår :-)
Så himla gott, men  mäktigt.
Funderade lite på vad jag skulle göra med zuccinin igår för den behövde ätas upp, och ville göra nåt nytt med den men ville göra nåt annat än samma jag oftast gör med den, kom då och tänka på rösti och rårakor med potatis som man gjorde på hemkunskapen när man gick i skolan, så Gjorde den på mitt sätt med zuccini istället.
Lätt som en plätt och supergott.

Gör så här
1stor och 1liten blev det, annars gör flera små

Riv ca 1/2 stor zuccini
Riv ca 1/4-1/2 halloumi
Ca 1/2 dl riven purjolök
Blanda ihop allt tillsammans med 1ägg och salt, vitpeppar och ev 1vitlök

Jag stekte min i en liten stekpanna
Smält smör (el annat att steka i, ex rapsolja, kokosolja) och lägg i zucciniröran och forma/platta till så den inte blir för tjock
Stek den tills den blir fast och gyllenbrun och lite krispig på undersidan
Vänd den försiktigt (använd ev nåt extra att vända den med än bara stekspaden)

Jag serverade denna med mejerifria rom och räkröran som du hittar HÄR


2 kommentarer:

  1. Det här ser jättegott ut! Extra gott med halloumi i!

    http://bakasockerfritt.blogg.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt du tycker det :-) Är supergott med halloumi i :-)
      Va många härliga godsaker du har på bloggen :-)

      Radera